środa, 6 lutego 2019

Płaskie serduszko - wzór na szydełko


Płaskie serduszko na szydełku

Nie mogę określić siebie jako fankę walentynek. Jakoś nigdy mnie specjalnie nie poruszały, a kiczowate, czerwone serca zdobiące raczej nudziły niż wzruszały (no chyba, że wybitnie kiczowate - te mnie bawiły, bo kicz jest niesamowicie zabawny. Przynajmniej mnie bawi). Niemniej, to właśnie walentynki zainspirowały mnie do przygotowania kilkunastu serduszek na szydełku. Pod zdjęciami znajdziecie rozpisany wzór, zgodnie z którym je przygotowałam (bardzo podobny wzór znalazłam tutaj - mój jest odrobinę zmodyfikowany).










Potrzebne będą:
- włóczka (użyłam bawełnianego Dropsa Safrana);
- dobrane szydełko (u mnie 2,5 mm);
- nożyczki.

Oznaczenia:
o – oczko
ł – łańcuszek
os – oczko ścisłe
ps – półsłupek
przer – przerobienie dwóch oczek razem
Na końcu każdego rzędu w nawiasie podana jest liczba oczek w rzędzie.

A idzie to tak:

1 rz. - 4 ł, zostawiamy jedno oczko, w trzy pozostałe robimy 3ps, 1ł, obracamy (3 ps)
2 rz. - 2 ps w pierwszym i ostatnim oczku, 1ł, obracamy (5 ps)
3 rz. - 2 ps w pierwszym i ostatnim oczku, 1ł, obracamy (7 ps)
4 rz. - 1 ps w każde oczko, 1 ł, obracamy (7 ps)
5 rz. -  2 ps w pierwszym i ostatnim oczku, 1ł, obracamy (9 ps)
6 rz. - 2 ps w pierwszym i ostatnim oczku, 1ł, obracamy (11 ps)
7 rz. - 4. 1 ps w każde oczko, 1 ł, obracamy (11 ps)
8 rz. -  2 ps w pierwszym i ostatnim oczku, 1ł, obracamy (13 ps)
9 rz. - 2 ps w pierwszym i ostatnim oczku, 1ł, obracamy (15 ps)
10 rz. - 1 ps w każde oczko, 1 ł, obracamy (15 ps)
11 rz. -  2 ps w pierwszym i ostatnim oczku, 1ł, obracamy (17 ps)
12 rz. - 2 ps w pierwszym i ostatnim oczku, 1ł, obracamy (19 ps)
13-15 rz. - 1 ps w każde oczko, 1 ł, obracamy (19 ps)
16 rz. - zaczynamy robić płatek serca - po 1 ps w 9 kolejnych oczek, 1ł, obracamy (9 ps)
17 rz. - przer 1 i 2 oczko ps, 7 ps, 1ł, obracamy (8 ps)
18 rz. - przer dwa pierwsze i dwa ostatnie oczka, 1 ł, obracamy (6 ps)
19 rz. - przer dwa pierwsze i dwa ostatnie oczka, 1 ł, obracamy (4 ps)
20 rz. - 1 os, ucinamy taki odcinek włóczki, aby wystarczyła na wiązanie albo chowamy resztę włóczki w robótce
Powtarzamy rzędy 16-20, zaczynając z przeciwnej strony serduszka.

2 komentarze:

  1. Jakie słodkie serducho :
    Pozdrawiam serdecznie Paulinko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję, pochwały od doświadczonych dziergaczek i blogerek to jest coś ;)

    OdpowiedzUsuń

Yarnbombing na słupkach. W Warszawie, na Pradze

 Za każdym projektem stoi tyle wątków i opowieści, że nie wiem, od czego zacząć... To może od niezaprzeczalnego - udało nam się zaaranżować ...